måndag 28 februari 2011

Bok-kort!

Bok-kort! Dom är ju bara sååååå roliga att göra! detta gjorde jag för ett bra tag sen,men den som ska ha det har inte fått det än,men nu har jag fått OK fr beställaren att lägga ut det. =) Just nu är det så med många av mina kort,dom kan inte visas än och det är ju jobbigt som bara den.....=)

Pappret är panduros(ja vem trodde nåt annat??) *ler* Dom gröna bladen är en magnolia die.

Den riktigt fanatiska pysslaren kan se att kanten är det som blivit kvar när jag har använt en Magnila die med hjärtan på....,tyckte det blev så fint så jag sparade det och använde det här.

Vintage-bilderna är ju bara så galet fina och jag är blir så inspirerad av en riktig proffs-vintage-kortmakare(tjoho va långt ord jag just hittade på) som heter Ingela/Ninni,hon är så himla duktig och gör så fina alster i just den här stilen så man storknar!!! =)

Fick just en ny kortbest. att ta tag i,och den skall vara klar på fredag.....oj oj,bäst att tänka snabbt! Men då har jag ju ialllafall ett kort som jag FÅR visa rätt snart ju.....hi hi

Kram kram!

12 kommentarer:

Louise sa...

Vilket underbart bokkort snäckan! :)
Jag gillar hela den här vintage känslan du har skapat :) UNDERBART snäckan :)
Snygga löv, och du har helt rätt!! Det som blev kvar av pappret när du använt din die är riktigt snyggt, man skall inte slänga ngt ;)
Kram!

smuulan sa...

Åh, så fint, härliga färger! Jag håller på att göra ett bok-kort själv just nu, med det ser inte ljust ut, vet inte ens om jag kommer att blogga det. Men man måste ju börja någonstans, jag får väl öva, öva, öva ;)

Pysselbus sa...

Wow, vännen!! Så himla fint!! Läckert med den kanten... Det är så mycket detaljer så man missar hälften, måste alltid titta två gånger... minst! :-)

Kramis
Linda

Petra/Paradise sa...

Bokboxen är hur fin som helst!!
Härliga detaljer och härliga färger!!
Diggar din idé med att spara pappret som du stansat ut Magnolias hjärterad i!! Blev superläckert!!

Jag är så grymt sugen på att göra en sån här också! (vilket jag förvisso planerat att jag ska göra..NÅGON DAG..när tid finnes) ;)

Nä, jag är så sjukt trött..måste SOVA!!

Godnatt!!!!!

KRAM Petra

Therese sa...

Underbart kort! Du är sååå duktig ♥
Undrar just vem kortet på fredag kan vara till;):)
KRAM

susanne´s smulor sa...

Men gud vilket läckert kort!!! Det måste jag testa nå´n dag. Och toksnyggt papper....
Pappret på mitt kort är från panduros julstack dom hade rea på. Så himla fina är dom!
Ha det gott! Kram sussa

Unknown sa...

Jag bugar och tackar å´det djupaste för ditt fina beröm som jag fått i detta inlägget. Men Maritha du är ju hur duktig som helst på vintage, det ser jag här. "Boken " är verkligen snyggt gjord. Fortsätt med vintage, det är så kul att göra och man behöver inte vara så himla petnoga, det hör liksom till stilen med lite nött och slitet, vint och snett.

Stor kram till världens bästa norrländska!

Chris_P sa...

Superfint!! dom där bokkorten är superroliga att göra!!!

kram

Jessika sa...

Jättefint kort! De ser roliga ut att göra, finns på min att-vilja-göra-lista. ;)

Kram

maria sa...

Åh så fint!!! Du har verkligen fått till den rätta vintagekänslan. Gillar den här vikningen i massor.

Kram på dig

Kamilla sa...

ÅÅåh så himla snyggt, viss är det väl retfullt att man inte kan blogga en del grejor som man ska ge bort till sina underbara (och nyfikna) vänner :) :)
och egentligen, dom får väl skylla sig själva om dom kikar i bloggen *fniss*
Nåväl, jag ska surfa vidare, och nu när jag kollat ditt inlägg och ooooOOoo:at och AAhhhaaaahh:at är det ju fritt fram för godiset!! Hehheeee ;D

Kraaamiz

Linda/Pieces by Pieces sa...

Men oooooh, (ett ljud/läte/ord jag använder ofta sedan jag kom in i scrapvärlden:) - vilket underbart bok-kort du gjort! Vintagekort blir alltid så ljuvliga! Jättefina färgval och nya fina löv...Maritha, du vet att du inte kan visa mig blad och löv så där - I löööv them all:)

Kramelikram