tisdag 12 juli 2011

Bröllopstavla! och en award!

Har fått en award av den yberduktiga Kamilla *tjoho och tjohej* tänk att man blir ju sååååå glad av få dessa fina awarder(om det nu är rätt ord?) =) TACK TACK SÖTIZ! ;) 8 saker om mej själv skulle delges.....hm....kan ju bli en total upprepning men....
# COLA ZERO I LÖV IT!!!
# jag har ett grymt sifferminne
# helt galen i shabby shick
# tycker att bloggvärlden har ofantligt många härliga människor som jag är galet tacksam att jag fått lära känna via min blogg
# har fått norska på hjärnan tackvare Jill ;)
# har lika breda fötter som långa.....jo det är sant(tur dom inte är så långa)
# hatar att hålla på med blommor,men känner mej tvingad varje år för att grannkärringarna överöser sina fram och baksidor me eländet
# sjunger ALL THE TIME(eller som mina barn säger,men va tusan måste du sjunga en sång om allt man säger typ)

.......ja mina vänner om ni fortfarande vill ha med mej att göra efter det så kommer det en bröllopstavla här nedan *hi hi*
Min styvmors mamma som gifte sej på äldre dar,där jag även gjorde inbjudningskort och altrade en tårtfatsask(redan visat i bloggen) och här kommer då tavlan som jag oxå fick äran att göra.


Dom upptäckte för sent att hon inte höll sin brudbukett i handen på bilden,så jag tänkte att då skapar jag den med blommor på sidan av bilden istället,hon hade vita rosor med en röd ros i mitten.
Ramen  är en djup ram fr panduro som jag målade vit. BoBunnys klockdiecut fick väl symbolicera att tiden eller åldern inte spelar nån roll när man vill gifta sej... och jag fick sen ett samtal fr Margoth som är bruden på bilden och hon överöste mej med superlativ i en hel halvtimme så jag kan med säkerhet säga att den uppskattades och det är ju verkligen så himla kul eftersom det tar sin lilla tid att få till. =)

Kram kram fr mej!

9 kommentarer:

Pysselbus sa...

Alldelens, alldeles underbar!!! Vilken fantastisk tavla du gjort - och vad mysigt att lägga in hennes brudbukett på det viset!! Du är för go!!

Kram
Linda

Louise sa...

Den är så vacker Maritha! :)
Vilken underbar present du har gjort :) Fantastiska färger, underbara foton och så söta blommor :) Läckert att gifta sig på äldre dar :)

Kram

Jill sa...

Jippi endelig et Maritha bloginnlegg igjen :)
For et nydelig bilde du har laget! Jeg forstår veldig godt at damen ble fornøyd :)
Blomstene var jo bare nydelige vennen, og så herlig at du lagde det i hennes buketts farger. Du er jo bare for go' du
Det er så moro å lese om deg, selvom jeg ikke tror et døyt på at dine føtter er like lange som brede! Men du er ihvertfall nå så god i norsk at du kunne gå for å være innfødt, så det så! hils dine barn det, ellers så kan du jo kanskje synge det.. ;)hihi
Klemmer til deg der oppe i NORR :)

Petra/Paradise sa...

Det är alltid lika kul att läsa om dessa underliga sidor som andra har! ;)
Lika långa som breda? Låter som min kusins fötter.
Hon har små fötter men väldans breda. Supersvårt för henne att hitta fina skor som passar.

Vilken tur att jag bara har en granne med trädgård precis bredvid vårt hus..å de har inte en endaste blomma på deras tomt! SÅ jag behöver INTE ha dåligt samvete!!
Fy fan annars. Jag hade nog fått krupp ;)

Men oj! Vilken otroligt fin bröllopstavla! Förstår att den blev uppskattad men extra roligt att få höra det 100ggr om!! Då förstår man att den verkligen blev uppskattad! :D
För som du säger, det tar ju sin lilla tid att knåpa ihop en sådan..så man vill ju gärna att de ska bli glada för den å inte kastar upp den i en flyttkartong på vinden..typ.. ;)

Den diecuten har jag spanat mycket på! Har dock inte fått info om hur stor den är..men nu ser jag att den är stor! GÖtt! Trodde att den kanske var 10X10cm..å det ville jag ju inte.
Så det kanske blir att inhandla en :)

KRAAAAAM

Petra sa...

men wow vilken trevlig idé, du är så påhittig. Älskar dina färgval och blommorna matchar så bra.Tusen tack för alla dina goa kommentarer hos mig, de värmer kan du tro.
Här regnar det idag så det blir perfekt pysselväder. hoppas ni har det bättre. Många kramar från Petra

Linda/Pieces sa...

Sötpluttfialia! Grattis till awarden - som vanligt roligt att läsa om hur du är:) Vi ska måla om huset, så jag har precis klippt ner alla blommor runt fasaden - superskönt, speciellt som jag upptäckte att hälften av växterna var ogräs, så jag måste ha rensat bort de riktiga i våras...

Vilken underbar tavla och vilken fantastisk present att ha sparad som minne av en stor dag!! Du är så himla duktig, hördududu!

Kram

Christina sa...

Wowww Maritha this looks really awesome my friend! Such a great work!!
Hugs Kristel

Eva J sa...

Härligt med kärlek även på äldre dar, det håller man sig pigg utav. Jättefin tavla, du är grymt duktig.
Kram

Margareta sa...

Vilket härligt minne för dem att ha - helt ljuvlig tavla!
Hoppas du får ha det riktigt härligt i sommarvärmen!
Kram!