måndag 26 juli 2010

Distressad!

God morgon kära vänner!!
Jag är ju uppe tidigt idag,körde äldsta jäntan till jobbet så nu är jag hundvakt igen,då passar jag på att blogga lite innan jag ska ta mej i kragen och åka och storhandla....
DISTRESSRUTA!!
Japp,så heter mitt senaste fynd på nätet. Var ju såklart bara tvungen att testa det med!
SÅÅÅÅÅ KUL visade det sej vara! =0)
Stansade helt enkelt ut en spellbinders mall där jag behöll "skräpet" runtomkring. Sen distressade jag den i rosa på ett vitt papper och stämplade lite olika stämplar på det,tog sen bort mallen och resultatet blev rätt lyckat om jag får säga det själv....*ler lite nöjd*

Rosa och brunt är ju bara en riktig höjdare ihop. =0)
Den lilla stenmuren som jag stämplat är från Magnolia,fjärilen är Inkido och den lilla texten.....hm.....nepp,kommer inte ihåg!

Tänk att lite surfande nattetid kan göra att man hittar en massa nya och braiga tips! Det här var ju så kul att jag redan gjort ett till kort,fast i annan färg såklart.....det finna ju många distressfärger att gå igenom *he he*
Ni lär få se ett till snart kan jag lova. Så till alla er som likt mej inte testat förut.......GÖR DET!!!

Kram från mej och mitt regniga och kalla Östersund! 

8 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

WOW WOW!
Här händer grejer!
Ständiga uppdateringar trots sommar..fast..solen lyser ju med sin frånvaro nu, så ska man vara produktiv så är det bäst att vara det nu ;)

KOrtet är helt enastående vackert!
Rolig ny teknik du använt dej av, supersnyggt!
Å Inkidos stämplar är ju så sjukt fina!!

Trevlig vecka på dej gumman :)

KRAM Petra

Pysselbus sa...

Men så läckert!! Sett massor om distressrutor men inte testat... Nu måste jag ju... ;-) Supersnyggt med fjärilarna och alla detaljer!

Ha det gott i kalla Östersund!! *inte så varmt här i Gävle heller... men det är ganska skönt...*

Kram
Linda

himlaverket sa...

Underbara kort!
Har lagt till mej som följare för lite ny inspiration...

Annette sa...

Underbart kort!!! Så duktig du är, hittar nya tekniker, färg och form för varje gång man kommer hit.
Kanonbra idé med muren, den ligger mest och väntar på att bli använd ;o)
Tänkte göra en tutorial med min vita kant men det behöver jag inte. Du har ju redan kommit på min "yrkeshemlighet" hi hi.
Ha en fortsatt bra dag.
Kramar

Pysselbus sa...

Åhhh, tack för din supergulliga kommentar! *glad*

Hittade grattis-stämpeln som du använt av en slump... Vilda Stamps... ;-)

Kram
Linda

Mim... sa...

Wow vilket flott kort!!
Ha det bra

Pernilla ~Pillan~ sa...

Riktigt snyggt kort! vilken rolig idé. Ännu en grej att lägga på minnet och testa... ;-)

Annika kort & gott sa...

WOW, hur snyggt var inte det här?!
kram Annika