torsdag 25 augusti 2011

En ljus idé.....



Hejåhå.....hade tänk ha mej en pysseldag då jag slutade tidigt,men det blev till att kolla ett litet gulligt hus som äldsta jäntan funderar på att hyra,köpa köksbord och stolar,köpa ny säng och lite flyttkartonger till den samma....(det va hon som köpte det såklart,ja hon fick 2 stolar av mej som liten present....men sen kan jag ju alltid ställa upp och scrappa flyttkartongerna lite.....hi hi...näääää skoja ju bara!!)
Den lilla ljusasken är gjord efter en "tut" hos den tokduktiga Kamilla som gör såååå mycket fint så oj oj(hoppas jag gav er direkt länk nu till asken)

Just den här asken fick min brors sambo när hon fyllde år...

Nä nu ska jag se om det finns liiiiiite tid för mej att pyssla....man kan ju hoppas!!  ;)

Kramen!

10 kommentarer:

Pernilla ~Pillan~ sa...

Ja, ibland blir inte dagen riktigt som man tänkt sig...;-) Jättefin ask och rolig idé! Kram

Susy sa...

Underbart vackert!
Måste pröva! Tack för länken!

KRAMIS SUSY

Pysselbus sa...

Woooooooooo! Vad läcker!! Så snyggt med de "titthålen".... Fantastiskt vad flink du är!!!

Kram
Linda

Unknown sa...

Mitt sista hopp för idag(börjar få träningsvärk)aj, aj.
En riktig Marithaask igen. Vilken vacker bukett du har dekorerat med. Tycker jag är dålig på att kombinera och göra blomdekos, jag skulle nog behöva en kurs hos dig.

Kram Ninni

Jill sa...

Jeg elsker den vennen!!
Helt nydelig gjort og herlig blomstergruppe i midten.
Du er så himla kreativ du og hur i helskottet har du laget det lange hullet??? Eller er det to som skjuler seg under blomsten?
Hvilken spellis er det i så fall??
Herrejisses, jeg stiller jo alltid så mye spørsmål! Sorry babe ;)
Jeg vil også ha pysseltid!!!
Skal nå hente prinsen på trening, hoppe i dusjen og så klar for jobben igjen! Siste natten av fire, phhuuuhh!
Klemmer til deg svensken :)

Angelica sa...

Jättefin!!
Själv har jag haft en ledig dag att tillbringa i pysselrummet, men när jag städat upp röran där så hade i princip hela dagen passerat:)

Ha det bra!!

Linda/Pieces by Pieces sa...

Söta rara fina underbara Maritha - scrappa flyttkartonger...då måste det ju verkligen klia i pysselfingrarna:) Vilken heeeeelt otroligt fin ljusask du gjort! Tänkte bara förvarna dig om att här ska det liftas!! Superfint med det formade titthålet och hela asken är som största ögongodiset - löööv it!

Kram

Christina sa...

Woww this is also very gorgeous Maritha! Looks amazing dear!!
Have a great weekend!
Hugs Kristel

Petra/Paradise sa...

My gooood va mycket jag missar här inne nu när min j*la bloglovin inte funkar som den ska *grr*

Massor av fint har du knåpat ihop på sistone!! Du är så otroligt duktig och talangfull..för att inte tala om inspirerande till tusen!

Vilken otroligt härlig värmeljusask!
Älskar färgerna och så fint dekorerad den är!
MUMS!

Å du Maritha! Tusen tack sötaste vännen för dina ord inne hos mej!
Jag är tacksam som har en scrapvän som dej <3

Många kramar från din pysselvän i söder/Petra

Kamilla sa...

ÅÅÅh helt underbaaart vacker!!!
Å vad du är gullig som länkar <3 pusshumla!!!
kraaaamiz!!