måndag 13 augusti 2012

Tomte!!

Japp....nu har jag fått tomtar på loftet på riktigt!! ;)
Efter att ha sett alla fina Tilda dockor som Jojjo/Johanna har gjort så blev jag sååå sugen att testa en jag me...
Sagt och gjort! Men jösses amalia...har sytt,sprättat,sytt igen,sprättat....osv...(kan även ha svurit en del)
Men skam den som ger sej

Ja det STOOOORA felet jag gjort,det upptäckte jag inte förrns det va föööörsent!! Inte skjutton skulle tomten ha hudfärgade ben inte,nä det skulle vara i den ljusare färgen och liksom bli stövlar. Jaja,det blev till att improvisera. Sydde ett par "skor" åt han i det tyget och satte på lite spets och tofsar. =)

Nu sitter tomten där så snällt,han ska snart få flytta in i garderoben tills det blir jul,då ska han få komma fram igen!!
Nu ska jag bara se till att beställa mej lite tyg så jag kan sy en annan Tilda. Riktigt roliga att göra och som sagt,har ni inte tittat på Johannas dockor så gööör det,dom är helt underbart fina!!

Kram kram!




9 kommentarer:

Unknown sa...

God jul...

Vilken allkonstnär du är, du kan sy också. Jag gillar Tildadockorna väldigt mycket men sy dem själv... finns inte i min värld. Symaskinen och jag drar sällan jämt. Jag har en fin Tilda som jag köpt färdig på nätet från nå´n stans ifrån.

Kram

Marita Johansson sa...

Han blev ju riktigt fin din tomte

Kraaaaaam

Åsa/asamia sa...

Du gör då underbara saker vad du än testar...en superfin tomte! Inte gör det nåt med benen inte, det blev ju kanon med skorna.

Mamma sa...

Det var en riktig söt lite tomte.
Kram

Kjersti sa...

Så utrolig dyktig du er - du kan jo alt...! En riktig så flott tomte, tenk så fint den vil pynte opp i julen:) Dette må jeg aldri prøve på - hadde ikke "svurit" en del, jeg hadde ikke gjort annet LOL!
Ha ei fortsatt fin uke!
Klem fra Kjersti:)

Lilla Pysselvrån sa...

Åh så fint Maritha!!! "Började" själv sy Tilda för några år sedan eller rättare sagt blev det bara en... himla roligt men så rann det ut i sanden.. Är speciellt förtjust i de lite äldre figurerna, som i Tildas Jul -boken. Har de flesta Tildaböcker och jag älskar att bläddra i dem som inredningsinspiration. Idag kommer nyaste boken ut! Johanna gör jättefina Tildor, kolla gärna "Kära nån" och "Marlenes änglar" och "Sött och nött", de har väldigt fina Tildor i lite egen stil. Nu blev jag allt lite sugen på att testa igen!

Kram, Erica

Jojjo sa...

Å vad roligt att den äntligen är färdig!
Den blev ju hur fin som helst ju ;)
Jag reagerade inte ens på dom hudfärgade benen, det blev ju jättefint ändå. Nu ser jag fram emot nästa Tilda ;)

freja sa...

Så kul att hitta din sida,och så mycket fint,jag återkommer!
lena

maria sa...

Underbar nisse, jag bara älskar dessa Tilda figurer.

kramen