fredag 23 juli 2010

Pelles dopkort!

Idag visar jag ett beställningskort som jag gjort. Ett dopkort till lilla Pelle. Sparsamt med dekos,men jag BARA ÄLSKADE JU PAPPRET!! Det nästan skar i hjärtat när jag la pappret i skärmaskinen....tror inte jag har blivit så kär i ett papper förut! Galet I KNOW!!! Kändes som det pappret inte behövde så mycke på sej,det fick vara själva dekorationen i sej. =0) Dom små fötterna är ju bara mina klara favvisar dom me,så söta så!


Hoppas ni har finväder där ute i landet.....det var 7 grader här uppe igår när vi la oss.....idag är det 9!! BURR! Men solen försöker att titta fram lite,får se om den lyckas värma upp detta kallhål till stad! =0)
Kram från mej!

6 kommentarer:

Pysselbus sa...

Åhhh, vilket vackert kort!! Jag håller helt med; pappret är underbart och kräver väldigt lite i övrigt! Fötterna är sååååå söta!! Helt underbart kort, övertygad om att mottagaren blir glad. På tal om glad så blev jag väldigt glad för dina rara ord i min blogg - tack!!

Ha det gott i kylan!!

Kram
Linda

PS Pelle är ett namn som verkar vara på frammarsch igen... Våra grannar fick en liten Pelle för några månader sedan... Lustigt sammanträffande, för det är ju inte sååå vanligt ändå!

Randi Th. sa...

Så masse flott du har laget!!! Dette kortet var bare nydelig!

Takk for alle hyggelige kommentarer i bloggen min!

Ønsker deg en super-flott helg!

-klem-

Petra sa...

WOW....Så fint kort. Håller med att pappert är helt underbart.Behövs inte mer dekos och fötterna är ju bara så gulliga. Förlåt att jag inte svarat på din fråga om kortet jag gjorde. Det heter z-kort och man gör precis som ett vanligt 15x15 men sedan viker du framsidan på hälften och böjer åt "fel" håll. Här är det varmt som attan men jag ska inte klaga.
Ha en underbar helg.
Kram Petra

maria sa...

Så himla sött kort!!
Stämpeln är ju helt underbar. Och pappret...du är inte galen, man kan bli kär i papper. Har hänt mig massor av gånger. Det kommer hända igen, lovar!!

Hoppas ni tinat upp där uppe. Det var inte speciellt varmt här heller men nu är vi nog uppe på 20 igen.

Ha det bra,
Maria

Anonym sa...

Hej skatten :)

Oooooootroligt underbart kort, jag håller med dig, det här söta pappret behöver inte så många dekos. Och fötterna är helt fantastiska! Var har du köpt dem? ;) De åker rakt upp på min måste ha lista :) Du har stansat ut med ett underbart alfabet också :) SNYGGT!

Hoppas ni har det varmare idag :) Här är det molnigt men det är nästan lite skönt efter alla superheta dagar - men bara nästan ;) En sak är ju positiv, man får inte dåligt samvete när man sitter och skapar ;)

Kram på dig vännen min!

Linda sa...

Åh vad fint! Vill ha ett sånt :)